288
REGISTRES DU BUREAU
[i5a5]
que luy, combien qu'il entend bien qu'il est subgect à la Ville comme les autres.
La conclusion par pluralité des voix a esté que monsr Cleutin et maistre Charles de Montmirail estoient depputez pour y aller avec sire Guillaume Seguyer, Eschevin M, ensuyvant les lettres de Ma­dame.
et que ja y avoient pourveu de l'Eschevin, de la personne de monsr Seguier; restoit à eslire deux autres notables personnaiges, ainsy que les lettres le requierent.
Après ce a respondu led. monsr Seguyer en s'ex-cusant; a dit qu'il y a de mess" ses compaignons Eschevins qui tous pourront myeulx servir la Ville
51-52.
Du LUNDY TROYSIESME JOUR d'AvRIL MIL CINQ CENS VINGT QUATRE, AVANT PASQUES.
3 avril 1525. (Fol. 12 r°.)
Est venu au Bureau de la Ville, y estans monsr le Prevost des Marchans, sires Claude Sanguyn et Claude Le Lievre,Eschevins, les autres abscens; et semblablement y estoient sires Jehan Croquet, Je­han Turquant, Jehan de Moussy, Jehan Basanier, Denis Berthelemy, Quarteniers de la Ville: l'escuyer Perot seigneur de Charly, disant que le jour d'huy avoit esté à la Court et leur avoit dit de par le Roy et persuadé qu'ilz eussent à obeyr à Madame et mes­seigneurs ses Enfans, tout ainsy qu'ilz eussent fait et feroient si present estoit en son Royaume, et que plus grant plaisir ny service ne luy sauroient faire ne plus agreable; et que semblablement avoit en charge dudit Sr après sa prinse de le dire en ceste ville: ce qu'il faisoit presentement.
A quoy monsr le Prevost a respondu ce que ja avoit esté escript à Madame consonant à ces pa­rolles, et semblablement dit à monsr de Vendosme luy passant par ceste ville pour aller en Court de­vers lad. Dame <2) ; et encores de present, puys deux jours en ça, estoient partiz de ceste ville ung des Es­chevins et deux notables personnaiges, par rescrip­tion de Madame '3> : lesquelz avoient charge de de-
clairer le bon voulloir que la Ville a envers le Roy et tel et meilleur que s'il estoit en liberté, et parelement envers Madame et ses Enfans; et estoient bien déli­bérez d'y continuer.
Et après ce, ceulx d'Abbeville sont venuz aud. Bureau. Et après la lecture des lettres de lad. Ville ont exposé leur creance et dit que les Henuyers avoient couru et pillé laville de Rue'4', délibérez de courre plus avant sur les petittes villes de ce costé, et sem­blablement les Angloix d'autre ; et après assieger les grosses villes comme lad. ville d'Abbeville et Amyens. Toutes foys ilz estoient bien délibérez d'eulx def­fendre, de sorte qu'i tiendroient bien et empesche-roient l'entreprinse des ennemys ; et avoient donné ordre à ce qui estoit possible, fors que leur estoit besoing de recouvrer de l'artillerye et pouldre dont ilz estoient mal garniz; et ont requis une grosse piece d'artillerye, six ou sept pieces moyennes et quelque nombre de hacquebuttes avecques douze barilz de pouldre. Et après ce, monsr le Prevost leur a fait aucunes remonstrances et dit qu'il en parleroit au Conseil, puys leur en feroit responce.
53 à 55.
[Du MARDY QUATRIESME JOUR D'AVRIL MIL CINQ CENS VINGT QUATRE.]
4 avril i525. (Fol. i3 v°.)
Et le mardy quatriesme jour dud. moys d'Avril, ou Conseil tenu en l'OsIel de la Ville où estoient appellez mess""1 les vingt quatre Conseillier d'icelle,
a esté recitté par monsr le Prevost des Marchans ce que dit est cy devant.
C Charles de Montmirail et Guillaume Séguier remplacent les délégués Le Lyeur et Merlin; comme il a été dit en la note 2 dela page 285.
(2)   Les propres termes de l'allocution du duc de Vendôme à Messieurs du Hureau sont rapportés ci-dessus à l'art. 42, en date du io mars.
(3)   Voy. à la fin de l'art, précédent.
(4)   Rue, chef-lieu de canton dans l'arrondissement d'Abbeville, était à cette époque l'une des plus fortes citadelles de la frontière septentrionale du Royaume.